Aktuellt

22 december
Nu är det dags att säga hejdå. Detta är mitt sista inlägg och jag hoppas att jag inte får anledning att återuppta bloggen...

tisdag 4 maj 2010

Berg- och dalbana

Det svänger i den här branschen kan jag konstatera. Igår var en så härlig dag. Jag tog en långpromenad med min ck (cancerkompis)på Elfvik. Solen värmde, vattnet glittrade och fåglarna kvittrade. Kom hem pigg, glad och full av energi. Satte mig vid datorn och fick undan en hel del saker som låg på vänt. Hämtade barnen, gick ut, Matilda cyklade en sväng. Åt sedan en god middag och det var en alltigenom kanondag. Och då trodde jag förstås att nu är det över, nu kommer jag att må så här. På en gång började jag göra planer i mitt huvud för allt jag nu skulle orka med att göra och ta tag i denna vecka.

Så vaknade jag i morse, kroppen värker, illamåendet tilltar, huvudet börjar dunka, hela ryggen känns så stel och det bara gör ont, ont, ont. Tar ändå en dusch och ser min sargade kropp. Ärr och plåster vart än jag ser, känns det som. Och så det kala huvudet. Mental djupdykning.

Jocke fick köra barnen och jag lade mig i sängen. Det blev ingen stärkande promenad. Det blev inget övande (kände mig sångsugen igår!). Det blev ligga i soffan och tycka synd om mig själv istället.

Har nu tryckt i mig ett gäng piller för att slippa värken och illamåendet. Önskar så att någon bara kan komma ta hand om min kropp. Ta bort det onda, ta bort ärren, ta bort injektionsporten, och ge mig tillbaka min kropp!

Min tröst är att jag vet att morgondagen också kommer att bli annorlunda. Den kommer inte bli som idag. Förhoppningsvis bättre, mer eller mindre, men iallfall annorlunda.

/Anna

P.s. jag har noterat att solen skiner även idag, och jag tror att jag kommer att dra ut en fåtölj på balkongen och njuta under eftermiddagen!

15 kommentarer:

  1. Jag kommer snart hem och tar hand om dig... /M

    SvaraRadera
  2. Man kan inte fatta vad du går igenom..svårt att förstå vad som händer med din kropp. Men den blir stark igen ska du se - det här är bara en paus i livet. Jag ska boka in dig hos min underbara Carlotta som är världens bästa massageterapeut. Hon säger att det visst går bra att behandla dig - en dag när du känner för det alltså.
    Starka och stärkande Pussar och kramar till min Annis

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig så mycket! Kram, Mirja

    SvaraRadera
  4. Super med massage! Fick klarttecken idag från min läkare att det är okej. Ringer syrran så vi kan boka in något, tack, tack, tack... Kram

    SvaraRadera
  5. Cecilia Enström Öst4 maj 2010 kl. 22:46

    Åh jag förstår att det är jobbigt. Önskar att jag kunde göra något för dig. Tänker på dig i alla fall.
    Kram från Cecilia

    SvaraRadera
  6. Hej Anna!

    Vi känner inte varandra, jag är med i Rönninge Show Chorus och hade äran att sjunga med dig under julkoncerten. Du har en ljuvligt gudomlig röst och fantastisk humor och glädje. Vilken fantastisk artist du är!!Hörde precis om det hemska du går igenom och ville bara sända över en styrkande kram och säga att jag håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra till slut. Kör skiten ur den här grejen nu! Du är en stark och häftig kvinna och jag tror 100% på dig! Hälsningar Monika ps. tycker du är härligt rockigt cool i kort stubb by the way. Kanske nåt du ska behålla när du blir frisk? :-)

    SvaraRadera
  7. Här kommer ytterligare lite goda stärkande tankar från Rönninge Show Chorus och "vår" klubb, du vet "Vi som är över 180cm utan klack och över 190cm med klack"
    Du är verkligen ursnygg även utan hår - ser ut som Sinead O'Connor.
    Ta hand om dig, jag hoppas att vi får tillfälle till fler sångtillfällen framöver när du är frisk igen.
    Kram / Jenny Holmsten

    SvaraRadera
  8. Christian i The EntertainMen/Stjärnjulskören5 maj 2010 kl. 22:40

    Oj, vad tufft du måste ha det! Jag tänker på dig och vet att hela The EntertainMen och Stjärnjulskören gör detsamma. Kämpa på och krossa det där onda! Det var fantastiskt att ha dig med i Stjärnjul!

    Kram!

    Christian Bark

    SvaraRadera
  9. Birgitta Rönninge Show Chorus/Stjärnjulskören5 maj 2010 kl. 22:55

    Många kramar till dig Anna från Trivsel-Birgitta på Stjärnjul <3
    Du är verkligen en fantastisk och stark kvinna som skriver så öppet om detta som hänt dig! Det var såååå roligt att ha dig med på Stjärnjul med din otroligt vackra och varma röst och härliga personlighet!
    Vi är många, många från Stjärnjulskören som tänker på dig och vill att du kämpar!
    Många kramar Birgitta Eén-Sternå
    PS. Du är verkligen kanonsnygg utan hår - dina vackra ögon bara lyser på bilden! DS

    SvaraRadera
  10. Ewa Sundström5 maj 2010 kl. 23:13

    Kära Anna, som du ser har du gjort ett outplånligt positivt intryck på oss i (Rönninge Show Chorus)RSC/ Stjärnkören.Så mycket värme du gav oss, och förhoppningsvis förmedlade vi tillbaka värme och kärlek till dig. Jag hoppas att all kärlek och alla läkande goda tankar vi kan skicka dig förmår dig att uthärda ditt gissel sååå mycket lättare. Tänker på dig, du vackra ljuvliga kvinna.
    Kram
    Ewa (min dotterdotter 3 år ville att "prinsessan" - du alltså - skulle sjunga mera under Stjärnjul!

    SvaraRadera
  11. Jag kan bara hålla med alla andra "Stjärnjulskörare" ovan! Jag har en kompis som råkat ut för samma sak som du, innan jul, och hon får sin sista behandling nu i maj. Jag tänker på er och är övertygad om att ni fixar det här, bägge två!

    Du är förresten störtcool i den snaggade frisyren! Kanske en ny era inom opera-genren i framtiden :-)?

    Stor kram från Karin Edstrand i Rönninge Show Chorus!

    SvaraRadera
  12. Maria Fabiansson6 maj 2010 kl. 11:51

    Här kommer ytterligare en hälsning från "Vi som är över 1,80 utan klackar-klubben" (Från RSC och Stjärnjul dvs.). Fy vad tråkigt och orättvist livet kan te sig ibland. Kämpa på är kanske lätt att säga för en som står vid sidan av men det känns verkligen som om du har en härlig och positiv inställning iaf och det tror jag är det absolut viktigaste för att knäcka denna vidriga sjukdom. Hoppas morgondagen blir som gårdagen, med promenad, sol och härlig pulserande energi! Jag håller tummarna och skickar varma tankar till dig.

    Stor (1,81-lång kram) till dig från Mia Fabiansson

    SvaraRadera
  13. Stor varm kram till dig idag Anna, inte alls roligt att du har så ont. Tänker på dig och telepaterar mycket metta och kärlek till dig min vän. Allt är föränderligt, ingenting består som sagt. Hoppas på en bra dag imorgon!

    SvaraRadera
  14. Hej kära Anna,
    Sitter i Lottas och Axels kök och läser din blogg och förstår att det måsta vara väldigt glädjande med så många svar. Så jag vill också sända en hälsning.
    Jag har haft en trevlig dag här i S-Boo. Tog en promenad upp till Orminge C och åt en jättegod varmkorv i grillen och sedan gick jag och hämtade mina två små gullungar som blev så glada att se mig. Jag har ju varit borta så länge. Nu har jag talat nog om mig.

    Nu vill jag bara säga dig att mina tankar går varje dag till dig och när jag nu har läst din blogg så tycker jag att du är beundransvärd som uttrycker dig så naturligt och öppet. Jag hoppas nu att senaste dagarna varit bättre för dig.
    Kram
    Mormor gm Axel

    SvaraRadera
  15. Hej Anna!
    STOOOR styrkekram till dig! Jag är väldigt ledsen för din skull, fick höra idag och kan knappt föreställa mig vad du går igenom just nu. Tänker på dig och din familj. Kramar/ Lovisa i Rönninge Show Chorus, gammal AF:are (gick med Sara J)

    SvaraRadera