Aktuellt

22 december
Nu är det dags att säga hejdå. Detta är mitt sista inlägg och jag hoppas att jag inte får anledning att återuppta bloggen...

lördag 29 maj 2010

keep on walking, jo tjena!

Hade tänkt börja detta inlägg med "ytterligare en lugn lördagsmorgon". Men i samma ögonblick som jag satte ner datorn på vardagsrumsbordet hörde jag de två små börja prata inne hos sig. Men morgonen är ändå lugn. Vi har förmånen att ha barn som gärna tassar upp själva och sysselsätter sig i lugn och ro, utan att pocka på uppmärksamhet hos de morgontrötta föräldrarna. Idag var jag förvisso den som vaknade först, men nu sitter Hampus och Matilda och målar gipsfigurer i köket, och det är en lugn morgon!

Eftersom jag har upptäckt att promenader både lindrar illamåendet och får mig att må bra i övrigt också, så försöker jag nu promenera flera gånger i veckan. Denna vecka har det faktiskt blivit både måndag, tisdag och fredag och det är så skönt. Eftersom jag inte hänger på gymmet nu för tiden så är det tillfredsställande att ändå få röra på kroppen på det här sättet. Jag gillar inte riktigt att vara så passiv som jag är, när det gäller min träning, men inser förstås att det får vara så nu. Min kära syster som är i branschen har övertygat mig om att jag snabbt kommer att vara tillbaka i samma goda form när jag väl börjar träna på riktigt igen. (Kan tyckas vara petitesser i sammanhanget, jag vet, men ibland är det faktiskt skönt för hjärnarn att ägna sig åt såna också!) Hursomhelst, igår skulle jag och min vän Maria promenera. Vi gick från Kyrkviken ut till Elfvik, solen lyste, det var varmt och skönt, fåglarna kvittrade och vi promenerade på. Maria med barnvagnen fick extra motstånd. Väl framme, det tog cirka en timme, satte vi oss ner och njöt av en espresso respektive en islatte, en tallrik med frukt (bra grej!) och delade på en chokladboll. (Hur fånigt är det att dela på en liten chokladboll??? Nu i efterhand hade vi definitivt förtjänat minst en varsin). Vi hade på förhand bestämt att ta bussen tillbaka och när det drog ihop sig till hemgång upptäckte vi att min tröja, som legat på underredet till vagnen, var borta! Hur är det möjligt att tappa en tröja utan att märka det? Det fanns ingen annan råd än att gå tillbaka. Nu började dock min tidsram bli lite pressad. Hade lovat att hämta barnen, åka hem, slå in presenter och låta Hampus göra sig klar för kvällens kalas. Jocke skulle för första gången hissa segel på nya båten. Tack och lov så sken solen fortfarande och fåglarna kvittrade lika fantastiskt på tillbakavägen. Maria och jag gick, och gick, och gick, men tröjan lät vänta på sig! Inte förrän vi var mer än halvvägs tillbaka så låg den där på vägen. Eftersom det är en favorittröja var jag lycklig över att ha återfått den och jag minns också att när jag själv drog vagn så hände det vid ett flertal tillfällen att den filt jag brukade ha där under, ramlade ur, utan att jag märkte det. Slutsats: korgens kanter skulle vara snäppet högre!! (alternativt var mer uppmärksam kanske?) Väl hemma var jag helt slut! Jag vet att även Maria var rätt så mör, men oj vilken massa motion vi fick idag! Jag uppskattar längden till cirka 10 km, minst. Så jag känner att jag har gjort skäl för bloggnamnet på flera sätt idag, både mentalt men framför allt fysiskt!

Jag avslutar dagens inlägg med några saker som jag ser fram emot. Det är bra för vår mentala status att ha saker i "pipen" att längta till, så det gör jag!

1. Att allt vackert jag och Matilda har planterat på balkongen börjar växa sig frodiga. Både ros, clematis och hallon finns där nu, bland alla andra färgrika blommor och kryddor.

2. Att få lägga loss och ta en tur med båten. Lägga till i en liten vik, känna doften av grillen och kanske till och med ta ett dopp!

3. Att få lägga mig på britsen hos min sjukgymnast nästa fredag och få en extremt välbehövlig massage!

4. Att den 18 juni får ståla mig glansen av alla kungligheter då Victoria och Daniel, regeringen och alla inbjudna bröllopsgäster intar en middag i Eric Ericsonhallen!

5. Att en vacker dag (snart!!) få tillbaka lusten att ta ett glas bubbel. Har en massa flaskor nyinkommen underbar champagne som bara väntar på mig!

Önskar er alla en skön helg. Se till att göra något för din egen skull i helg, något som gör dig glad och välmående!

/Anna

1 kommentar:

  1. Nu ska jag uppfylla din önskan: gå en promenad i sooolen! Vi har haft barnkalas och jag är helt slut. Så fort iPhonen synkat klart drar jag hemifrån, hehe :)

    Hoppas du haft en underbar helg!

    Kram!

    SvaraRadera