Aktuellt

22 december
Nu är det dags att säga hejdå. Detta är mitt sista inlägg och jag hoppas att jag inte får anledning att återuppta bloggen...

torsdag 23 juni 2011

Nu har det vänt!

Faktiskt – och det är en underbar känsla.

Det är naturligtvis svårt att veta vad som är vad; medicin, sömn, ny fas eller vad det nu är. Men troligtvis har medicinen kickat in. Jag har nu ätit den i drygt tre veckor, och det är ungefär så lång tid det tar innan den har en kännbar effekt. Hursomhelst så känns det väldigt skönt. Jag känner mig så mycket mera glad och energisk. Inte alls så tyngd som jag har känt mig de senaste månaderna.

Jag sover, som jag sagt tidigare, så väldigt bra med insomningspreparat! Och naturligtvis så påverkar även det mig i en positiv riktning. Tänk att kunna få hjälp med en sådan basal sak!

Jag som alltid varit ganska skeptisk till all typ av medicinering har börjat omvärdera min syn på dessa. Är man i behov av hjälp så ska man ta emot den. Kroppen talar sitt tydliga språk och signalerar klart när den inte orkar mer. Det svåra, i alla fall för mig, är att lyssna till det och vara uppmärksam på de signalerna. Men nu har jag från flera olika håll hört samma sak och då börjar polletten så sakta trilla ner. Ibland går det inte snabbt på kontoret, men det viktiga är väl ändå att tillslut komma till insikt och kunna göra något åt sin situation?

Efter att Matildas vattkoppor lagt sig så har det också blivit lugnare här hemma och jag har fått mer tid att fokusera på mig själv. Denna vecka är barnen i Rönninge hos mormor och morfar och med andra ord är det lugna gatan här. Jag har haft några riktigt sköna förmiddagar då jag bara skrotat omkring, läst tidningen, läst böcker med mera mer eller mindre onyttigt.

Igår förberedde jag midsommarmaten och förutom den traditionella laxen som jag alltid gravar, lade jag in två olika sorters sillar. En med stenbitsrom och en vitlökssill. Tror det kommer att bli smaskigt! Idag ska jag baka kokosflarn till systersonens Jesper glädje! Han brukar sluka dessa kakor som endast bakas till Midsommar. (borde kanske baka dem lite oftare när de är så goda, eller är de just så goda för att de bara serveras en gång om året?)

Men jag saknar socker så nu står valet mellan att fördjupa relationen till våra relativt nya grannar, eller ge sig ut i regn och rusk?

När man är barnfri så måste man passa på att utnyttja det, så ikväll blir det till att äta ute. Kanske till och med en bio? Jag vet inte vad som är sevärt på biograferna just nu, så kom gärna med tips!

Jag önskar dig som läser en riktigt skön midsommar. Låt oss hoppas på sol och värme och massor av jordgubbar!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att det vänder Anna!
    Stor varm Midsommarkram från Erika
    John hälsar

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir för att höra att du mår bättre, sover bättre- känner dig mer lugn. !! Då är det bara att NJUTA !! Härligt
    Trevlig mittsommar, Klem Ingrid

    SvaraRadera