Aktuellt

22 december
Nu är det dags att säga hejdå. Detta är mitt sista inlägg och jag hoppas att jag inte får anledning att återuppta bloggen...

söndag 6 februari 2011

Söndag - konsertdag

Vaknade ensam idag. Familjen har åkt till Kungsberget med farfar för att åka skidor. En härlig dag att göra det på, solen skiner och ett par plusgrader. Hoppas att de får en toppendag!

Själv har jag haft en lugn morgon med frukost till dagens tidning och skön musik på radion. Har bestämt klädsel till eftemidaggens konsert och dessutom packat tre kartonger till. Jag börjar nu inse att 75 kartonger totalt sett inte är någon överdrift! När man börjar packa tunga saker som böcker börjar det gå åt många kartonger. Det känns som om det drar ihop sig och jag vill att vi är ordentligt förberedda och organiserade i god tid innan flyttgubbarna kommer (finns det flyttgummor tro?). Det blir mer och mer kalt här hemma, men det får vi leva med i några veckor. Det är ju faktiskt bara två veckor kvar!
I lägenheten har hantverkarna satt bra fart och några rum är grundmålade. Golven ska tydligen läggas i nästa vecka, vi får väl se om målarna är klara då? Hursomhelst så känns det jättebra och det kommer att bli så fint! Det kändes djärvt att välja så pass intensivt blå och rosa som vi har gjort till barnens rum, men jag tror att även det kommer att bli bra. Färg är fint!

Jag har suttit och googlat på inrednings- och designsajter en hel del. Oj, vad mycket fint det finns att försköna hemmet med! Och så mycket roligt och udda. Eftersom budgeten inte tillåter ohämmad shopping så ska jag göra mig en önskelista som jag kan sträva mot. Jag har kommit på mig själv att tänka på mina begravningsgig på ett helt nytt sätt; sex begravningar = en ny soffa,knappt tre begravningar = önskemattan, två begravningar = nya köksbordet, etc. Lite knasigt kanske men det blir väldigt konkret!

Oj, nu rusar visst tiden iväg. Har en massagestund inbokad nu så det är bäst att jag gör mig klar.

Välkommen på konsert idag, Breviks kyrka, Lidingö kl 16.00. Biljetter 100:- vid entrén en timme innan konserten börjar. Haydns Maria Theresia-mässa står på programmet, liksom utdrag ur Haydns trumpetkonsert och Stråkkvartett no 5.
Medverkar gör jag, Annika Nilsson, alt, Carl Unander-Scharin, tenor, John Erik Eleby, bas, Bodals Kammarkör, Stockholm Concert Orchestra, Ulf Norberg, orgel, Ingrid Damstedt Holmberg, dirigent.

Ses vi inte där så ses vi här snart igen.

Må väl!

4 kommentarer:

  1. Tusen tack för din underbara sång idag! Vi ses och hörs igen senast på lördag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Styleroom.se är en bra sida o titta runt på

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är i ditt "nya" hår. Vi har ungefär lika långt nu..mitt är också lite lockigt och samma färg. Visst känns det konstigt med det nya, men det är åt rätt riktning att ha hår igen :-)
    Hade gärna kommit till konserten om det hade varit nu på söndag för då är jag på Lidingö hos min bror. vi ska fira min dotter som fyller 25 som också bor i Sthlm. Hon fyller eg. 14/2 på alla hjärtans dag..lite speciellt faktiskt...
    Nåväl, känner igen ditt kämpande, med kroppen och själens återgång till det "normala". jobbar själv 25% nu och orkar inte riktigt gå upp i tid än och det är oerhört frustrerande att det ska ta tid att komma tillbaka när allt annat "cancerjobb" ligger bakom en. Men Ce la vie...bara att gilla läget.

    Kram på dig, tittar in lite då och då för att se hur du har det.
    Lycka till med ert nya boende förresten :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset om styleroom.com! /Anna

    SvaraRadera