Aktuellt

22 december
Nu är det dags att säga hejdå. Detta är mitt sista inlägg och jag hoppas att jag inte får anledning att återuppta bloggen...

onsdag 26 maj 2010

Back in business, nåja, nästan i alla fall!

Sitter just nu på mitt kontor (!) på Skeppsholmen och tittar på alla Djurgårdsfärjor som passerar. Svårt att koncentrera sig emellanåt med den här utsikten!

Det är en sådan lättnad när det värsta illamåendet släpper, och det har det gjort nu. Jippi! Det lilla molandet kan jag ta, skelettvärken med, och även blåsorna i munnen och tröttheten i både kropp och själ, men illamåendet mina vänner, illamåendet är vedervärigt!!! Men nog om det, det har ju släppt för sjutton!

Idag blir det ett kort inlägg (förväntas trots allt jobba - förväntningar, förväntningar, mina eller andras?) så jag vill bara dela med mig av positiva bieffekter av detta med cytostatikabehandling och att vara cancerpatient.
Håll till godo!

1. Jag slipper raka armhålorna på hela sommaren.

2. Jag slipper raka benen på hela sommaren.

3. Jag får prova på detta med brasiliansk vaxning utan smärtan...

4. I sommar när jag badar behöver jag inte bekymra mig om ett långt blött hår som tar flera timmar på sig att torka.

5. Jag får bättre service i butiker när jag kommer in skallig (Det är sant! Folk är vädligt angelägna om att hjälpa en stackars skallig kvinna som jag).

6. Jag får en coolstatus på barnens skola och dagis, med tatueringar på bakhuvudet.(just nu pryder Nalle Puh mig!)

Så det så - det finns ljusglimatr i min tillvaro som ni märker!

Ha det gott till nästa gång. Nu borde jag verkligen återgå till jobbet!

5 kommentarer:

  1. Me Tarzan. You Jane! /Maken

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk människa du är!!! Dina blogginlägg får mig att både gråta o skratta Anna! Tack för att du skriver o delar med dig! Kram från Birgitta Stjärnjul

    SvaraRadera
  3. Haha, tatueringar i bakhuvudet, Nalle Puh, hihi vad roligt :)

    Som frisk efter en tuuung vinterdepression ser även jag ljusglimtar i tillvaron som jag inte lagt märke till förr och det är alldeles underbart! Å inte behöver jag raka benen i sommar, det har jag aldrig gjort ;)

    Heja dej, Anna!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättekul att du anstränger dig för att se ljusglimtarna. Starkt jobbat! Måste dock erkänna att jag känner avund för att slippa raka benen. Har precis vaxat klart benen - tar sådan j-kla tid så när jag hade hunnit klart nu så blev det dåligt väder igen.

    Lunch snart?

    Kramar, Anna R

    SvaraRadera
  5. Du är underbar du Anna!

    kram Yvonne

    SvaraRadera