Aktuellt

22 december
Nu är det dags att säga hejdå. Detta är mitt sista inlägg och jag hoppas att jag inte får anledning att återuppta bloggen...

lördag 1 maj 2010

Lugn lördag

Efter att barnen och maken firat Valborg på Ingarö igår, och maken lämnade kvar barnen där, så har lugnet lagt sig här hemma. Själv hade jag en grymt stilla Valborgsmässoafton, tittandes på TV, och lite Facebook-ande. Jag fick njuta av Teknologkören som hälsade våren välkommen och också ta del av sommarens heta grilltips - sluta marinera!(enligt Niklas Andersson, som lärt av sydamerikanerna). Jag fick också se Sanna Nielsen, 11 år, i sitt genombrot i Café Norrköping. Och jag tycker nog att hon var en bättre sångerska då än idag. Och med det bara sagt att hon hade en väldigt naturlig och självklar röst som barn!

Så kom en lördagmorgon med lite lagom illamående och extremt spänd rygg, axlar och nacke. För det är så här att på grund av axillutrymningen i höger armhåla så har jag svårt att sova på den sidan (har dessutom för säkerhets skull en s.k labrumskada i den axeln sedan tidigare), och nu med injektionsporten på vänster sida, så kan jag inte ligga på den sidan heller. Mage då? tänker du nu. Nja, eftersom jag fortfarande är öm efter bröstoperationen, och injektionsporten ömmar ännu mer fast på höger sida, så är svaret - nej. Återstår alltså ryggläge. Och det är inget fel på det. Om man bara slapp ligga på rygg hela tiden. Men så imorse kom jag på att jag ju har en spikmatta liggandes i en garderob! Jaaa, precis vad jag behövde för att få igång blodcirkulationen. Sagt och gjort, först ryggen i tjugo minuter och sedan mer åt axel- och nackhållet. Aldrig har väl piggar i ryggen piggat upp så mycket, ha!

Åkte sedan med Jocke till båten, som han lyckades sjösätta idag - heja Kapten Persson! Underbart att se henne flyta där vid bryggan, och så fin hon är också. Varje gång jag kliver ner i sittbrunnen slås jag av hur stor den är! Där kan man sitta många en varm sommarkväll och njuta av solnedgången.. Mm, längtan ut är stor och kommer väl bara bli än större ju mer vår och sommar det blir. Det är något visst med att båten hamnar i sjön, det kan nog alla båtägare intyga. Början på säsongen är speciell.

För att fortsätta min sköna lördag, och för att mota undan illamåendet, så tog jag mig också en promenad runt Bosön. Ännu mer cirkulation på både blodet och övriga kroppen. Jag känner mig så oerhört förslappad när jag har suttit inne i fyra dagar (som det blev nu med operation på tisdagen också). Van att röra på mig och njuta av vårens ankomst känns det verkligen som ett fängelse att tvingas ligga inne och inte se hur våren skjuter fart för varje timme som går. Men idag tog jag alltså revansch, och det var underbart!

Och nu återstår ännu en kväll utan barn. De hämtar vi inte förrän imorgon. Så Ikväll lagar Jocke god fisk åt oss. Han har lagt en flaska Chablis på kylning, och det ser gott ut, även om jag inte delar den med honom. Min lever har lite annat att pyssla med än att bryta ner alkohol också. Så sammantaget har detta varit en bra dag. Lugn och skön och otroligt skönt att komma utanför dörren igen!

Hoppas att ni därute också får en bra lördagkväll!
/Anna

2 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt bra dag för dig. Hoppas söndagen blir lika lugn och skön! Kram!

    SvaraRadera
  2. Cecilia Enström Öst1 maj 2010 kl. 22:33

    Hoppas att ni haft en härlig middag på tu man hand och att spikmattan fortsätter att göra sitt!
    Kram från Cecilia

    SvaraRadera